Bron Generatorhostels.com

In het vorige artikel vertelde ik jullie wat over mijn hostel-experience in Ostello Bello. Omdat ik veel reacties heb gekregen op het artikel en omdat ik heb gehoord dat jullie het leuk vinden om te lezen, deel ik ook graag mijn (persoonlijke) ervaring met Generator Hostel Venice en misschien binnenkort ook nog wel de ervaringen die ik heb gehad in Madrid.

Laatste verblijf: Generator Hostel Venice

Dit was de laatste locatie en plek waar we zouden verblijven. We begonnen onze trip in Milaan en dat hebben jullie hier ook al kunnen lezen. Na twee dagen Milaan zijn we naar Verona gegaan en als laatste Venetië. In Venetië sliepen we in het Generator Hostel Venice. Een tof en gezellig hostel aan de gracht. Omdat Venetië autovrij is, hebben we de watertaxi moeten nemen. Heel leuk maar iets minder als je een koffer hebt, haha. Het ging prima hoor, maar het is alsnog wel een gestuntel om die koffer aan boord te krijgen, trapje op en trapje af, en dan uiteindelijk het bootje ook weer af. We kwamen wat later aan in Venetië en ’s avonds hebben we daarom ook gewoon pizza gegeten voor de deur van het hostel met wat andere mensen die daar verbleven. Ook waren we daar dus met de mensen die we ontmoet hebben in Milaan, supergrappig om elkaar dan weer te zien in een ander hostel. In dezelfde ‘straat’ van het hostel (het is eigenlijk geen straat maar ik weet niet hoe je het anders moet noemen. Een paar deuren verder of iets in die richting?) zat een soort pizzeria waar we uiteindelijk onze pizza hebben gehaald. Ze hadden daar tussen een bepaalde tijd -ergens eind van de middag volgens mij- happy hour en dan is de Aperol een paar euro goedkoper. Daar begonnen we die avond in Venetië dan ook maar mee. Uiteindelijk hebben we met de andere mensen daar een fles wijn uit de supermarkt gehaald, hadden we pizza en hebben we daar heel de avond voor het hostel gezeten. Venetië kent niet echt een nachtleven en daarom is het wel gezellig dat je dit dan wel voor de deur van het hostel hebt. Ik denk dat ik dit ook een van meest gezellige momenten vond. Gewoon met een fles wijn uit de supermarkt en met vrienden urenlang voor het hostel kletsen.

13220163_560329967461799_838062140_n (1)

Venetië, het stadje met de vele grachten, verkennen

Na een ontbijtje was het tijd om Venetië te gaan ontdekken. Ondanks dat we er allebei al wel zijn geweest, waren er toch nog wel wat dingetjes te bekijken. Omdat we aan de andere kant zaten, hebben we eerst deze kant samen met de jongens die we in Milaan hadden ontmoet verkend. Hier was ik nog niet eerder geweest dus dat was grappig om te zien. Wat mij voornamelijk opviel is dat er aan deze kant meer locals wonen. Venetië is onwijs toeristisch, maar aan deze kant waar het hostel zit, zie je toch ook wel locals rondlopen, hun huisjes uitstappen en dat soort dingen. Deze dag hebben we eigenlijk vooral wel doorgebracht aan deze kant. Tegen het einde van de middag was het weer happy hour dus tijd voor ons vaste ritueel: Aperol, I damn love it. Sinds Italië ben ik verslaafd aan Aperol volgens mij, haha. Anyway, ook deze avond hebben we voornamelijk met Aperol, wijn, pizza en andere hapjes doorgebracht aan het water, supergezellig weer! Wat later op de avond hebben we ons naar binnen verplaatst en daar hebben we binnen verder zitten kletsen met de andere jongens en meiden tot één van de jongens besloot dat het leuk zou zijn om in de grachten te springen. Ondanks dat dit natuurlijk niet mag is hij er zo’n twee keer ingesprongen. Het was in ieder geval een lachwekkende ervaring om mee te maken.

13242310_560329964128466_430047328_o

De laatste dag zijn we na het ontbijt wel naar de ‘oorspronkelijke’ kant van het eiland gegaan. Piazza San Marco, Napoleon noemt het zelfs ‘de salon van Europa’, is wel echt een onwijs mooi en fotogeniek plein. Het meest bekende plein in Venetië ook. Als je naar Venetië gaat moet je hier zeker naartoe gaan. Vorig jaar heb ik daar een ijsje genomen en geloof me, de ijsje zijn echt goddelijk daar. Wel moet je zo’n tien minuten zeker uittrekken aangezien het nogal een gewilde ijssalon is. Verder hebben we veel weggetjes langs de grachten genomen. Dat is zeker wel de moeite waard om Venetië te leren kennen.

SONY DSC

Ik had Venetië al een dagje bezocht toen ik met een vriendin in Florence was vorig jaar, maar toch was het leuk om het nog een keer gezien te hebben. Je ziet weer nieuwe dingen, ervaart het op een andere manier en er vallen je dingen op die je eerder niet had gezien. Ook de boottaxi was een ervaring met mijn koffer, natuurlijk. Anyway, Venetië is toch echt wel een aanrader om gezien te hebben, gewoon om het best wel een uniek stadje is. En een aanrader zijn de gondels als je er wat geld voor over hebt. Wij vonden het iets te duur, maar ik denk wel dat het een leuke ervaring zal zijn.

Meer tips of iets weten? Ask me! Zijn jullie wel is in Venetië geweest?

Liefs,
Sanne

Author

Ik ben Sanne, ik ben momenteel mijn scriptie aan het schrijven, student @ TMO, blogger van Sannedoo.nl. Op mijn blog deel ik mijn persoonlijke verhalen en passies met de online wereld. Veel leesplezier!

2 Comments

Write A Comment

Pin It
Lees vorig bericht:
Lifestyle in Rotterdam | Black and white

Ongeveer een week geleden heb ik weer nieuwe outfitfoto’s gemaakt....